Pupusas, briose, invataturi

M-au purtat astazi drumurile intr-o zona a orasului pe care n-am batut-o cu piciorul ori cu transportul in comun pana acum. Este fostul cartier italian din anii ’50, cotropit, de-a lungul anilor, de alte valuri de imigranti, pe masura ce italienii s-au retras in suburbii. Mica Italie din Toronto este, acum, cu adevarat mica, prin comparatie cu ce era cum o jumatate de secol. Acolo fusesem, ma duc in fiecare vara la festivalul care inchide strada pentru trei zile si trei nopti. Straina imi era zona alaturata, ocupata acum in majoritate de caraibieni si sud-americani.

Casele sunt vechi, de caramida rosie mai toate, unele in mare nevoie sa fie ajutate sa se tina la verticala. Sunt cateva magazine cu produse etnice, multe florarii care coloreaza trotuarul si-l inveselesc, o multime de pravalii inchise si, in totala discordanta cu faima si profilul locului, o cofetarie frantuzeasca, in care se vand macarons si tarte.

S-a facut ca am avut treburi acolo la ora pranzului, asa ca am ales sa incerc un mic restaurant pe langa care trecusem cu masina acum doua zile, specializat in pupusas. Este cel mai simpatic nume de mancare pe care l-am auzit vreodata si, de cand l-am vazut intaia oara pe panoul mare din fata restaurantului, am spus ca se cade sa incerc turtele umplute.

Intru, deci, in restaurant. Ingust si intunecat, semana mai degaba cu un coridor. Barul-bucatarie-ghiseu de servire din spate, de la capatul coridorului, parea sa fie locul unde trebuia sa ajung ca sa comand doua pupusas cu branza. Era o singura problema. Sa trec de singura masa ocupata, unde trei domni abia iesiti din adolescenta isi intinsesera copitele picioarele pe cei 50 de cm de acces. Curajoasa, am facut un pas. M-am simtit scanata din cap pana in picioare si-am binecuvantat alegera vestimentara de dimineata, pantaloni si bluza lejere, citeste lalai. Mi-am spus ca sunt in Canada, nu poate fi ca la mine pe strada, in Colentina, unde mi-am luat suturi in posterior chiar si infofolita. Am mai facut un pas si l-am auzit pe unul dintre meseni, cel care se uita fix la mine, spunand „I’m so hungry!

Well, cum spune canadianul cand are de luat rapid o decizie, am hotarat instantaneu ca pofta mea de pupuse-pupusele mai poate sa astepte. Ba chiar, ca sa ma razbun, pot sa incerc sa le fac acasa, sa le arat ca n-am nevoie sa ma duc la ei la restaurant. Cu gratie, am facut stanga-mprejur si-am esuat intr-un Starbucks, singurul local din zona care imi inspira incredere pentru ca puteam sa vad inauntru. Briosa cu merisoare a fost oribil de dulce, dar cui i-a mai pasat?

Ce-am invatat dupa ziua de azi: nu intra niciodata singura intr-un restaurant care nu e parte dintr-un lant. Chiar daca mancarea e de plastic, nu-i e nimanui foame de tine.

LE: Asta e locul. Vereda Latina. Cand il privesc, ma intreb iarasi ce-o fi fost in capul meu cand m-am incumetat inauntru.

LE2: Cum pot sa embed harti din Google Maps pe blog?

6 responses to “Pupusas, briose, invataturi

  1. daa, si noua ne-a placut numele pupuselor cand am aflat despre ele! Noi mancam varianta mexicana tlacoyo *(cu fasole).

    • Trebuie sa caut un alt restaurant care face pupuse, am citit lucruri bune despre ele. Dar in locul despre care povestesc nu ma mai intorc nici insotita 🙂

  2. te-ai dus si tu la pomu laudat….

    • Ca dovada ca, totusi, n-am invatat nimic – acum vreau sa ma duc, insotita neaparat, la „La Pupusa Loca”, unde se pare ca oamenilor nu le e foame de alti oameni si pupusele (ne)bune.

  3. sa spui neaparat cum a fost.
    🙂

  4. Doar ce-am vazut la stiri ca s-au injumghiat niste infometati azi-noapte in fata pupuseriei asteia. Am scapat usor 🙂

Lasă un răspuns

