Un an

Acum un an, pe vremea asta, constatam cu furie că uit să mă exprim în limba patriei mumă. Că mă transform, încet, într-un Răducioiu, care mai are puţin şi întreabă „cum se spune asta în româneşte?”. Că mult mai uşor spun că am appointment la doctor, nu programare ori că mă duc dowtown, nu în centru. Mai constatam că povesteam cam aceleaşi lucruri pe email câtorva persoane cărora le pasă de ce mai fac aici, departe, fapt care îmi lua câte o după-amiază întreagă.

Şi uite-aşa, din furie şi comoditate s-au născut Observaţiile cu care mă joc şi mă relaxez de exact un an.

Celor care treceţi pe aici, vă mulţumesc!

15 responses to “Un an

  1. La multi si la fel de simpatici ani!

  2. Ne-am luat o felie de tort, multumim! Macar astea virtuale (torturile) nu se depun pe solduri…
    Si, uneori, fac si eu o pauza in exprimare cautand un cuvant romanesc ca sa nu traduc expresia din germana……asa ca nu e mare bai! 😉

  3. incep sa cred ca e mai bine sa zici appointment sau downtown, ceea ce, venind tocmai de la mine, poate produce un soc printre telespectatori 🙂
    ia tortul asta si du-l undeva ca my mouth is simply watering all the way from Toronto to Chicago.
    La multi ani Observatiilor!

    • Multam, Amalia.
      De fapt, in ultimul an, numarul cuvintelor si expresiilor care-mi vin mai usor in engleza n-a scazut. Dimpotriva. Asa ca pun la indoiala utilitatea demersului 🙂

  4. hmm… exact asta ma enerva cand am venit in Canada …mi se parea o pretiozitate gen Raducioiu ; cu timpul insa, limba engleza incepe sa mi se para mult mai „descriptiva” in raport cu romana desi nu am incetat sa cred ca este mult mai plastica … mi se pare un lucru trist si oarecum o involutie dar o iau ca parte necesara a procesului de integrare )))
    However ( sic)….
    La cat mai multi ani de Observatii !

  5. Eu ma pot explica pentru intarziere: am avut impresia ca am comentat si am revenit sa vad cine ce mai spune. Precum vezi, merg bine cu memoria.

    Aşadar: la mulţi, mulţi ani, blogule, şi multe poveşti ca până acum!

    Cu drag,

  6. wow, ce bine arata articolul asta.
    la multi fericiti si interesanti ani!

  7. La mulţi ani! Şi –vorba romglezului– ţine sus lucru’ bun, Observatoareo! 🙂

Lasă un răspuns

