Musafir

N-a stat la poză, că v-aş fi arătat ce musafir am avut pe balcon. O veveriţă uriaşă, neagră şi cu coada zburlită, mişuna dimineaţă printre ghivecele cu vrejuri uscate de busuioc, cimbru şi mentă. S-a speriat când m-a simţit dincolo de geam şi s-a strecurat în balconul vecin. Am pândit-o o vreme cu aparatul de fotografiat deschis, dar nu s-a întors.

Caută mâncare, se pare, iarna a fost lungă şi rezervele s-au terminat. Dar instrucţiunile sunt clare: oamenii nu dau de mâncare vieţuitoarelor ne-domestice, ca să nu le dezveţe să caute singure. Se dă şi amendă dacă te raportează vreun binevoitor. Şi e plină ţara asta de binevoitori turnători, am mai spus. Mi-a fost milă de vizitatoarea mea, trebuie că trudeşte greu să-şi căute ceva hrană, dar nu m-am lăsat înduplecată. Nu de teamă că mă amendează, ci de groază că ar putea descoperi plasa de ţânţari, precum surata ei nărăvaşă, acum o vreme.

Lasă un răspuns

