Ce-mi lipseşte?

„Îmi lipseşte primăvara”, am auzit-o azi pe Denise, venită din Franţa, partenera mea în tentativa de a recupera franceza pierdută după atâta nefolosire. Spunea că a vorbit la Paris, sunt 15 grade şi au înmugurit florile în curtea părinţilor ei. „Ţie ce-ţi lipseşte de la tine din ţară?”, m-a întrebat. Şi m-a pus pe gânduri.

Nu simt, ca ea, lipsa primăverii. Unu, pentru că experienţa anilor trecuţi îmi arată că există primăvară, doar că vine mai târziu. Doi, polenurile de primăvară mă chinuie îngrozitor şi, chiar dacă am devenit imună la unele din ele, tot sunt destule care să mă transforme într-o maşină de strănutat pentru vreo două săptămâni.

După îndelungi dezbateri, am decretat: din România îmi lipseşte cel mai mult poziţia ei geografică. Faptul că puteam să mă urc în avion vineri dimineaţă şi să fac weekend-ul în orice oraş frumos, nici unul la mai mult de 3 ore de avion distanţă. De fapt, din România îmi lipseşte Europa.

Sigur, îmi mai lipsesc prietenii, nu mulţi dar foarte, foarte dragi. Îmi lipsesc adrenalina locului de muncă şi câţiva colegi, de care mi-e foarte dor. Îmi lipsesc cosmeticiana Mihaela şi manichiurista Dorina, după care m-am plimbat prin tot Bucureştiul pentru că nu aveam curaj să mă dau pe mâna altora. Coafor priceput am găsit, ce face Joseph-italianul cu părul meu dificil n-a mai făcut nimeni.

Îmi lipsesc roşiile de grădină şi mălaiul măcinat ca la ţară, la bunica, vişinele crude şi socata rece, uşor acidulată, din zilele de vară. Mi-e dor de salata de vinete a mamei, albă şi pufoasă, tocată doar cu mâna, nu cu robotul, să nu cumva să se înnegrească de la cuţitul de metal.

Mi-e dor şi de fragi şi cireşe amare. Crude, abia culese, ori în dulceţuri descântate pe foc, ştiu că nu mă voi mai întâlni cu ele decât în oraşul copilăriei şi chiar şi acolo din ce în ce mai rar. Mi-e dor de ele, mi-e dor de culesul lor, mi-e dor de piaţa în care le cumpăram cu găleata. Mi-e dor de degetele mânjite după ce scoteam sâmburii cireşelor şi de imaginea borcanelor aliniate pe raftul cămării.

AnaAmaliaMonicaCeska, vouă ce vă lipseşte din cealaltă viaţă a voastră?

10 responses to “Ce-mi lipseşte?

  1. sper să treacă… nu cu uitare, ci cu alinare, în amintire… 🙂

  2. O se preiau lueapsa pe blog, zilele astea. Tre sa cuget sa vad ce-mi lipseste cu adevarat..

  3. Îmi place cum ai pus raportul de incluziune dintre România şi Europa, pentru că-ntr-adevăr o bucăţică de Europă sălăşluieşte-n România (cot la cot cu o bucăţică balcanică şi ce s-a mai nimerit prin amalgam).

    Pentru dorul de cireşe se poate încerca un tratament din livezile de lângă Niagara. La mine a funcţionat.

    Pentru roşii, dacă ai unde le creşte, s-ar putea să am nişte seminţe ce-au trecut nedetectate pe la Pearson.

    ps/ Pe bune, ar trebui să schimbi titlul postării în ceva de genul „Ce-mi lipseşte mie, dulce Românie?” dacă vrei să o dai de leapşă. Aşa cum e acum prea invită la răspunsuri scurte: o doagă. 🙂 (Talkin’ about m’self here…)

    • Ciresele de Niagara nu-s amare, mie alea imi lipsesc. Mici si negre si amare. Rosii n-am unde creste, pe balcon nu mai am loc din cauza leusteanului 🙂

  4. Apropo, doaga e fetiţa lui nenea câine? 🙂

  5. „De fapt, din România îmi lipseşte Europa”.
    scurt, clar, nemilos si adevarat.

  6. Beatrice, cat de mult seamana gandurile tale despre Moinesti cu ale mele despre Deva, ca am trecut acum pe la link-ul tau. Face ceva cu noi continentul asta nord-american, ne scutura si ne reaseaza or something 🙂

    • Sau poate ca desprinse de frecusul zilnic si interminabil de acolo ajungem sa vedem samburele de normalitate in locuri, lucruri si oameni.
      Si apropos, tare as fi vrut sa ajung la Deva, mi-am tot propus, dar n-am apucat. Poate la pensie 🙂

  7. Pingback: Doruri | Blog de ziarist ratat

Lasă un răspuns

