Invitaţie

Nu multă lume vorbitoare de limba română vine în Canada pentru turism. Ori ai rude sau prieteni pe care îi vizitezi, ori emigrezi. Nu prea am auzit de români care să-şi planifice vacanţe în Canada doar de amorul turismului. E drept, când ai Europa la îndemână şi la foarte puţine ore de avion distanţă, n-ai ghes să treci oceanul.

Şi totuşi, Canada poate oferi experienţe extraordinare oricărui vizitator cu mintea deschisă. Asta înseamnă un vizitator care nu se aşteaptă să vadă tablouri ca la Luvru sau Uffizi, nici canale ca la Veneţia sau Amsterdam. Sunt multe de spus despre cum poţi să-ţi petreci vacanţa în Canada, de la croazierele de o zi în largul Oceanului Atlantic în Prince Edward Island, unde poţi să pescuieşti homari pe care să-i găteşti seara, la experienţele multiculturale din toate metropolele canadiene (Toronto, Montreal, Vancouver, chiar şi Calgary, Edmonton şi Halifax într-o anumită măsură) şi la Munţii Stâncoşi din Alberta, cu lacuri şi peisaje mai ceva ca-n Elveţia. Să nu mai spun de Niagara, o iubire veşnică pentru mine, o răbufnire de forţă şi energie care mă încarcă de câte ori o văd. Nici acum parcă nu realizez pe de-a întregul că locuiesc la o oră şi-un pic distanţă de una dintre minunile lumii, pe care o vedeam la televizor în copilărie şi la care mă gândeam ca la un lucru imposibil de văzut în realitate. Ador duminicile în care ne urcăm în maşină şi mergem la Niagara doar ca să luăm prânzul şi să privim câteva minute cascada. E ca şi cum, din Bucureşti, ai merge la Sinaia pe un DN1 cu trafic normal, ceea ce înţeleg că nu mai există.

Gata cu introducerea, unde vroiam să vă invit, de fapt, este un muzeu virtual, aici, care are imagini din mai multe muzee canadiene. Bata Shoe Museum e recomandarea numărul 1. Da, acelaşi Bata ca şi magazinele din Bucureşti. La originea firmei stă cehul Tomas Bata, ajuns la Toronto înainte de războiul doi. Recomandarea numărul doi este Muzeul Civilizaţiilor din Ottawa (în coloana din stânga se pot alege muzeele în ordine alfabetică; acesta este la C). Ar mai fi şi McMichael Art Collection, situat geografic în apropiere de Toronto, într-un orăşel cu nume de rezonanţă germanică – Kleinburg – foarte şic şi european în spirit. Am făcut cunoştinţă cu Norval Morisseau la foarte puţină vreme de la sosirea în Canada şi întîlnirea cu arta lui atât de zgomotoasă vizual m-a marcat.

Sigur, marea atracţie turistică în Canda rămâne natura nemărginită, experienţele în sălbăticie, uneori în condiţii extreme. Dar pe lângă peisaje, culori şi ape rapid curgătoare, Canada are cu ce hrăni turistul înfometat de cultură. Să ştiţi, în caz că aveţi în plan o vizită pe-aici.

6 responses to “Invitaţie

  1. N-am rude in Canada dar as veni! De emigrat am emigrat deja in Germania…

    • Mi se pare ca Germania imparte aceeasi soarta – e destul de jos pe lista turistului care nu are rude acolo. N-am ajuns, dar e in plan.
      Multumesc pentru vizita 🙂

  2. Facem schimb…. poti veni oricand!

  3. love, love, love Niagara!
    momentul in care am vazut-o prima data, in 2005, e una din cele mai puternice amintiri ever.
    unde mai pui ca si ploua torential. atunci am stat o zi jumate dar in anul urmator am petrecut acolo o vancanta de o saptamana. Imi place si strada principala din Niagara-On-The-Lake.

    • Niagara e … Niagara, chiar si pe ploaie, vant ori ninsoare. Mie imi place mult iarna, chiar daca e crancen sa rezisti vaporilor de apa care-ti pisca pielea.

Lasă un răspuns

