Raţe, porci, peşti

În vreme de iarnă, dacă ţi se face dor de ducă, nu-ţi planifici excursii la distanţe mari de casă, am învăţat în ultimii ani. De fapt, nu. Nu-ţi planifici excursii la distanţe medii. Doar foarte mici şi foarte mari. Să fiu mai explicită? Nu-ţi faci rezervare la Montreal, la 500 de km de casă, că s-ar putea să fie viscol şi autostrăzi blocate taman când ai tu de plecat. Ori pleci în Dominicană sau alte ţări calde, ori te duci la Niagara, lângă casă, că oricum de aşa frumuseţe nu ai cum să te saturi. Nu eu.

Şi cum căutam eu pe internet – şi pe înserat – lucruri noi de văzut şi făcut la Niagara, după deja foarte multe vizite, m-am oprit pe site-ul restaurantului unei podgorii renumite din zonă. Zonă care, dacă nu ştiaţi, produce vinuri de mare soi. Vinurile acestei podgorii nu sunt chiar preferatele mele, dar despre restaurant auzisem de bine. Chef creativ, ingrediente locale, meniu care se schimbă după sezon, privelişte frumoasă.

Mă uit pe meniu, să ştiu la ce să mă aştept cand ajung acolo, şi simt că ceva nu e în regulă când realizez că trebuie să citesc de două ori ca să pricep ce e-n fiecare fel de mâncare. Supa de raţă confiată mă face să ridic din sprâncene şi să mă întreb de ce ar pune maestrul bucătar minunea de confit într-o supă de cartofi şi porumb. Dar şi mai tare mă intrigă halibutul în crustă de porc. Adică porc umplut cu peşte. Cu nişte busuioc alături, fasole şi foie gras. Hmmm… Serios?

E târziu azi, mai caut mâine. Cine ştie ce lighioane umplute cu alte lighioane mai găsesc.

One response to “Raţe, porci, peşti

  1. Pingback: Mâncăruri epice | Observaţii

Lasă un răspuns

