Brr

-13 °C, feels like -25. Detalii? Vînt de 45 de km pe oră cu rafale de până la 60, polei, accidente. Nu ninge în oraş, dar prin jur e prăpăd. Ieri au fost cu 30 de grade mai cald, plus 4-5 la amiază, dar peste noapte a venit îngheţul.

Instrucţiunile de funcţionare pe timp de iarnă canadiană spun că:

1. Asigură-te că ai în garderobă nu doar o little black dress, ci şi o pufoaică, lungă până la genunchi, neapărat cu glugă şi umplută, după cum îi spune numele, cu puf. Sunt de preferat cele care se pot împături şi purta în spate, ca un rucsac, atunci când stai mai mult în interior.

2. Donează toate puloverele groase cu care ai venit şi cumpără în loc unele subţiri. Pufoaica e de-ajuns afară, iar în interior e cald peste tot.

3. Cumpără cele mai grase creme de faţă şi de mâni pe care le găseşti şi poartă-le în geantă tot timpul. Gerul pişcă imediat pielea neprotejată.

4. Pune la îndemână ghetele căptuşite cu blană pe care le purtai doar la munte.Vei binecuvânta  ziua în care le-ai cumpărat atunci când va trebui să stai 10 minute în staţia de autobuz.

Nu e, totuşi, atât de rău precum sună pentru că totul este gândit în aşa fel încât să stai cât mai puţin afară. Nu înţeleg, totuşi, ce era în mintea celor trei alergători pe care i-am văzut dimineaţă dând ture pe terenul şcolii din apropiere. N-au aflat că s-au inventat benzile de alergat?

LE:  La cererea publicului, iată cum arată o pufoaică adevărată:

Nu  se face pachet, dar are nişte benzi pe interior, în dreptul umerilor, ca să o poţi da jos şi purta ca pe un rucsac aşa, întreagă. Fişa tehnică e aici. Şi preţul, în caz că sunteţi curioşi.

10 responses to “Brr

  1. foto pufoaica impaturibila?? genial!
    oamenii aia alearga afara pentru ca organismul sa consume niste calorii si pentru incalzitul corpului. dar nu cred ca e prea sanatoasa miscarea lor, zau asa

    • Pe cea care se face gentuta n-o gasesc acum, doar asta care se poate purta pe umeri, lasandu-ti mainile libere.
      Iar sportul in conditii de ger extrem cred ca e sursa de boala, nu de sanatate. Dar oamenii par caliti, asa ca n-ar trebui sa ma ingrijorez.

  2. Umbla vorba ca ar exista la voi si haine electrice, care functioneaza dupa principiul paturilor electrice, doar ca au baterii in buzunar, nu fir de bagat in priza. Asa e?

    • Poate in nord, foarte nord, in Toronto n-am auzit de asemenea vesminte. Lacul Ontario tine de cald orasului si nu sunt geruri atat de aspre ca la Ottawa, Montreal sau Quebec. Ca sa nu mai vorbesc de tinuturile nordice, cum spuneam, unde minus 30 de grade e media iernii.

    • Am văzut eu la Canadian Tire, în Toronto, nişte şosete cu baterii. Şosete groase, lungi, cu un buzunărel exterior unde îndeşi bateria (cum erau alea de 9V prin România), şi oareşice fire care duc la talpa dublu căptuşită.

      Apropo de alergatul pe afară, pe ger – am trecut şi eu printr-o perioadă d-asta în care m-am ambiţionat să alerg în fiecare dimineaţă. Februarie… erau fo’ -20 C, cu wind chill naiba ştie cât, şi eu plin de elan alergam pe o cărăruie dintr-o ravină cum sunt cele de-a lungul Don Valley-ului torontonian… Singurul om pe care l-am văzut pe traseu era un tip la fo’ 60 de ani, care s-a oprit din mers, mi-a făcut loc să trec şi m-a-ntrebat într-o doară: Are you trying to kill yourself? 🙂

    • Cam asta i-as fi intrebat si eu pe cei trei de ieri dimineata. Azi nu mai erau, or fi facut pneumonie.
      Stiu ravinele de care spui, dar numai in peisaj de primavara-vara-toamna. Acolo puteau sa vina si coiotii sa te manance 🙂

    • Frigul şi tehnologia: voila! Dac-ar ştii să cânte şi nişte mp3-uri :-)…

    • Am vazut pe internet si hainele de care zicea Simona. Acum stiu de unde sa le iau, in caz de nevoie. Care nevoie sper sa nu vina niciodata 🙂

  3. ioi, mi-am amintit cand se vorbea cu ura despre ce gasisera in casa lui Ceausescu si s-au mentionat bocancii care se incalzeau cui ajutorul bateriilor! Si robinetele de aur, dar desigur!

Lasă un răspuns

