Iar noul primar este…

Rob Ford, aşa îl cheamă, dar asta are puţină importanţă pentru cei ce nu trăiesc în oraşul condus de el. Au fost alegeri municipale azi, în zi de lucru, după obiceiul american, dar de fapt cu 10 zile de vot în total. S-a putut vota de sâmbăta trecută, toată săptămâna, în diferite locuri, toate la îndemână, numai să te duci.

S-au dus alţii, eu mă uit la televizor cum la o oră şi-un pic de la închiderea secţiilor s-au numărat deja 97% din voturi. Datele intră în sistem din momentul în care cetăţeanul votează, adică buletinul de vot nu intră într-o urnă făcută dintr-o cutie hidos decorată cu hârtie de ambalat, ci într-un fel de scanner care transmite votul instant la un sistem central. Numărătoarea e o chestiune de secunde, deci.

Cum spuneam, alţii au votat, eu n-am putut, că nu sunt cetăţean, deşi vieţuiesc în această ţară de destulă vreme. Timpii de aşteptare pentru documentele federale de identitate aproape că s-au dublat în ultimii doi ani, de când cu reducerea cheltuielilor publice. S-au dat afară oameni de la secţiile de procesat aplicaţii, nu de la cele de tăiat frunza – de arţar – la câini.

Eu sunt mulţumită că la mine în circumscripţie a ieşit consilierul care a venit să stea de vorbă cu noi când au fost probleme în cartier. Lumea vorbeşte că e un star politic  în devenire şi că peste patru ani ar putea candida la un post mai înalt. Sper să am drept de vot până atunci.

PS Poza e de aici.

Lasă un răspuns

