Ziua Recunoştinţei

Când se adună deadline-urile, nici un weekend lung nu mai ajunge pentru a şterge praful de pe blog. A fost, deci, Ziua Recunoştinţei, în varianta ei canadiană, mai devreme decât cea americană, mult mai cunoscută ne-nord-americanilor.

Nu, n-a graţiat guvernatorul (cel nou) nici un curcan. Cel din care m-am infruptat, măiastru pregătit de gazdă, e dovada (moartă) a faptului că toţi curcanii cărora le-a fost scris să devină friptură nu şi-au putut depăşi condiţia.

E o întreagă teorie şi istorie a acestei sărbători în Canada. În fapt, e un fel de Ziua Recoltei, un prilej ca omul să-şi manifeste recunoştinţa pentru rodul pământului şi să spere la belşug mai mare anul care vine. Se sărbătoreşte în a doua zi de luni din octombrie, cu o lună şi jumătate mai devreme decât în US. Mi-au spus surse informate că motivul ţine de climă şi de faptul că în Canada recolta se coace mai devreme.

Dincolo de festinul cu dovleci, curcan şi plăcinte, mi-am propus să mă gândesc în fiecare zi la lucrurile pentru care sunt recunoscătoare şi pe lângă care se întâmplă să trec nedrept, fără să le bag în seamă. Ieri, de pildă, am fost recunoscătoare că există pe lume antibiotice care vindecă abcesul dentar (nu al meu, mulţumesc pentru grijă). Azi i-am fost recunoscătoare vecinului de 87 de ani, asumaţi cu mândrie, care ştie să dea bineţe şi să-şi ia rămas bun în 32 de limbi, pentru că aşa înţelege el să le spună bun venit celor noi în Canada. Are bunic ucrainean, bunică norvegiană şi mamă scoţiană. De azi, ştie să spună şi Bună ziua şi La revedere.

Sunt lucruri mici, pentru care mă bucur zi de zi, alături de faptul că sunt întreagă şi funcţionez în parametri optimi şi (aproximativ) la fel sunt toţi cei de care-mi pasă. Dacă ştie cineva un motiv de recunoştinţă mai important, să ridice mâna.

2 responses to “Ziua Recunoştinţei

  1. Beatrice, cand te citesc, zau ca-mi vine sa ma mut to Canada. Plus ca ador siropul de artar. Cred ca m-as acomoda imediat 🙂

    • Stai ca vine iarna. Sa vedem atunci daca mai vrei sa te muti dupa ce ma citesti 🙂 Desi iarna trecuta a fost muuuult mai usoara decat in Romania!

Lasă un răspuns

