Bene (fără -lux) şi altele. Note de voiaj

Sunt multe de povestit, le-am pus pe o listă în cap, sper doar să-mi amintesc tot.

Peripeţii n-am avut în turneul european, deşi am prins greva generală la Paris şi-am ratat cu două ore o altă grevă la aeroportul din Bruxelles, cu potenţial deranjant major. Avionul de Toronto a plecat la 10,30 şi pe la prânz s-au oprit toate zborurile. Curat noroc.

Şi dacă tot am deschis discuţia despre avioane, recomand cu căldură Jet Airways, o companie indiană care zboară peste ocean, prin Bruxelles. Indiană, da. Ecran la fiecare scaun, filme simpatice de văzut, loc suficient între scaune, echipaj amabil. Mâncarea e, desigur, indiană şi poate pune probleme celor neobisnuiţi cu garam masala ori curry. Ori cu iuţeala. Păstraţi Maalox-ul în bagajul de mână, vă spun. Dar pentru stomace mai puţin şubrede e chiar un deliciu.

Tot despre avioane – dacă la Otopeni vi se cântăreşte bagajul şi vi se spune că e prea greu, deşi l-aţi cântărit acasă şi ştiţi că nu-i aşa, nu cedaţi şi cereţi să fie verificat şi pe cântarul de alături. Unele cântare arată până la 4 kg în plus. Păţită de mine, rezolvată, reclamată la Tarom. Încă aştept un răspuns.

Dintre locurile prin care am trecut, Bruges cere o nouă vizită, mai lungă, care să includă şi Knokke, un orăşel la Marea Nordului pe care l-am descoperit din întâmplare, rătăcind pe şosea. Din Amsterdam am reţinut pişoarele publice, atât de publice încât n-au nici măcar uşă. Aşa:

Numai mie mi se pare dezgustător?

La Bruxelles, am prins o paradă cu fanfare, majorete şi figurine gonflabile uriaşe. Patru localnici am întrebat dacă e vreo ocazie specială, dar toţi au ridicat din umeri. Betty Boop n-a ştiut nici ea de ce e acolo.

Am admirat şi condurul doamnei (ca să vă daţi seama cât de mari erau făpturile astea).

N-a lipsit nici un Mannequen Pis gonflabil şi dezbrăcat, măcar el dacă pe cel de piatră tocmai îl îmbrăcaseră în frac şi-i puseseră ochelari de soare şi pălărie.

Despre partea românească, în episodul următor, acum mă duc să-mi iau Melatonina.

Lasă un răspuns

