De prin Bucuresti adunate

Bun, de-ajuns cu pauza si pozele care cica ar tine loc de o mie de cuvinte.

Observ prin Bucuresti de cateva zile si nu incetez sa ma minunez. Si in ciuda impresiei generale de dezastru, mizerie, lipsa de speranta, si-alte nihilisme, observatiile mele sunt de bine. Am nimerit in alta lume?

In primul rand, pe strada pe care locuiesc pot merge cu capul sus, fara teama ca o sa calc in excremente canine. In anii trecuti, ajunsesem sa fac o obsesie din a nu calca mai departe de doi pasi in casa cu incaltarile de exterior. Ce s-a petrecut intre timp, nimeni n-a stiut sa-mi spuna. Cum nu suspectez un acces de constiinta din partea stapanilor de caini, acces care sa-i fi facut sa iasa cu punga si lopatica atunci cand scot patrupedul la plimbare, banuiesc doar ca, din motive de criza, s-au imputinat patrupezii. Unde s-au dus, nu vreau sa ma gandesc, nu e treaba mea, dar trotuarul curat ma bucura nespus.

In al doilea rand, am primit zambete de la mai multe vanzatoare, raspuns la buna ziua, soapte ca fursecurile cu gem nu sunt de azi, sa iau mai bine pateuri (de dus in vizita, nu sariti), indulgenta la 40 de bani lipsa (returnati a doua zi, desigur), multumiri la finalul cumparaturilor si urari de zi buna. Iarasi n-am explicatie pentru schimbarea asta de atitudine. Sa-i fi facut criza pe oameni mai prietenosi? Mai zelosi la munca? Mai constienti ca zambetul face la fel de mult cat marfa buna? Sper sa nu le treaca, daca se termina criza.

In al treilea rand, am intalnit oameni la care tin si de care imi era tare dor. Am povestit si-am ras si-am depanat amintiri. M-am bucurat ca au avut puterea sa-si schimbe radical viata si ca acum arata si se simt grozav.

Ah, si de sub dogoarea celor 30 de grade de azi din Bucuresti nu pot sa nu mentionez ca, tragand cu ochiul la ce se mai petrece prin tara unde nu se intampla nimic, am aflat ca la Calgary a fost un grad azi-noapte si vreo 4 peste zi. Brr! In Toronto e canicula, 19 grade!

Nu cumva am inceput sa vorbesc prea mult despre vreme?

Lasă un răspuns

