Şşt! E România la televizor!

Nu se întâmplă des, iar când se întâmplă, e ori de rău, ori de bâlci. Azi a fost categoria a doua. Au dat ştirea despre balaurul bondoc, denumit generic dinozaur şi specific pterozaur. Prezentatoarea s-a bâlbâit niţel când a încercat să pronunţe „balaur”, i-a ieşit un fel de „beilor”, denumirea veche a dragonului în româneşte, zice ea.

Apropos de pronunţia prezentatorilor de ştiri, m-am supărat rău când s-a anunţat că Ioana Bocunescu este victima oribilului accident de acum o săptămână şi-un pic. Nu erau în stare, la televizor, să-i pronunţe numele într-un fel care să semene cât de cât cu varianta corectă. Mi se pare o chestiune de respect elementar ca, în asemenea cazuri, să te interesezi, să întrebi, să desparţi în silabe pe prompter daca ştii că nu eşti în stare să citeşti.

S-a mai întâmplat: o prezentatoare faimoasă a pronunţat greşit numele unor soldaţi canadieni care muriseră în Afganistan. Erau din Quebec, iar crainica n-a făcut nici cel mai mic efort să pronunţe în franceză. Au sărit toate ziarele pe ea şi pe postul de televiziune la care lucra.

Acum, scandalizată că, la trei ore de la prima publicare a ştirii, continuau să citească aiurea, le-am trimis un email de dojană, inclusiv varianta fonetică a numelui Ioanei. Ei au continuat să citească prost. Eu m-am simţit mai bine ştiind că măcar am încercat să fac ceva.

2 responses to “Şşt! E România la televizor!

    • ar trebui sa raspund cumva, dar nu stiu cum. daca a ajutat in vreun fel ce-am scris aici – si e chiar ceea ce-am facut – e bine…

Lasă un răspuns

