Vara e ca iarna. Sau invers

Privesc azi pe fereastră şi văd că în curtea palatului de lângă blocul meu a venit iarna. Palatul găzduieşte, de obicei, nunţi sau alte peretreceri cu ştaif. În timpul săptămânii, devine studio de film. Bănuisem încă de ieri că vin artiştii în cartier, după ce am văzut camioanele de echipamente parcate de-a lungul străzii, pe mai bine de doi kilometri.

După-amiază, la întoarcerea de pe ogor, scot nasul pe geam să văd daca ploaia mi-a deranjat plantele de pe balcon. Şi văd, cum spuneam, că în curtea vecină nu plouase, ci ninsese.

Cred că se filmează Degrassi, un serial canadian pentru adolescenţi. Nu ştiu despre ce e vorba, nu mă întrebaţi. Cameramani peste tot, cabluri, omul care strigă „motor”, alţi oameni cu zăpadă în roabe, împrăştiind-o periodic pe jos şi pe maşini. Plus nişte fetişcane îmbrăcate lejer, de vară, într-un decor hibernal.

Plec, mă întorc când deja luna – plină sau aproape plină – era sus şi mă întâmpină în casă o lumină ca de zi. Bine, poate nu chiar de zi, dar foarte puternică. De unde să fie? Stau la etajul 17, felinarele de pe stradă nu-mi bat direct în casă, se înţelege. Luna, cât de plină ar fi, tot n-are atâţia lucşi cât să lumineze toată camera. Ies iarăşi pe balcon şi văd în curtea palatului un ditamai reflectorul montat pe o macara, cred că din acela despre care îmi povestise Mişu P. odată că face lumină cât soarele, aşa încât scene de zi se pot filma şi noaptea.

E aproape miezul nopţii când scriu şi lumina nu s-a stins încă. Bine că n-am dormitorul cu privire la palat. Sper că fetele în rochii lejere nu fac pneumonie până mâine dimineaţă de la atâta zăpadă.

5 responses to “Vara e ca iarna. Sau invers

  1. Dumneata duci o viata interesanta!acum o sa caut despre serial, ma intereseaza daca e chick lit:)

  2. hai ca-s aiurita. daca citeam cu atentie aflam de la tine despre ce serial e vorba.

  3. Degrassi e un clasic al culturii populare canadiene. S-a facut prima data prin anii ’70 (na, ca mi-e lene sa caut pe wiki acum). Toti cei din generatia mea au crescut cu serialul asta cand erau in gimnaziu. Cam ca noi cu Ciresarii. A murit, a inviat la loc, iar a murit, iar a inviat si tot asa. Acum se cheama Degrassi – Next Generation.
    Cat despre viata mea interesanta – voyerismul se cere hranit 🙂 Bine ca am aparat foto cu zoom mare 🙂

  4. Pingback: Din nou despre normalitate | Observaţii

  5. Pingback: A-nceput de azi să cadă câte-un fulg | Observaţii

Lasă un răspuns

