De weekend

Bine măcar că o jumătate de weekend a fost suportabilă, duminică în speţă, căci sâmbătă nu s-a putut trăi în afara locurilor cu aer condiţionat, de preferinţă subsoluri, pivniţe şi mai bine, dacă sunt. În zile ca asta, e ca şi cum ai sta într-o baie în care ai lăsat apa fierbinte să curgă o oră. Aş zice că e ca la saună, dar nu ştiu cum e la saună, că n-am avut curaj nici să mă gândesc că aş putea încerca. Şi uite-aşa am sărit minunatul festival de jazz de pe plajă, deşi era pe listă de trei luni, dar numai ideea de a ieşi din casă şi de a petrece trei ore lângă lac îmi provoca accese de tuse.

Cu tuse, prafuri şi sfârşeală s-a terminat ziua de sâmbătă, aşadar, că nici aerul condiţionat n-a făcut faţă umezelii, deşi are darul de a usca peste măsură aerul din casă, încât iarna nu se poate trece fără umidificator mutat din încăpere în încăpere, după cum o cer activităţile desfăşurate de locatarul suferind, şi anume eu.

Altfel, am văzut România la televizor, la ştiri, vreo 15 secunde despre dezgroparea Ceauşeştilor, şi a fost şi un articol în ziar pe aceeaşi temă. Ţara natală a fost adusă în discuţie şi de colegul uşurat de portofel acum doi ani în Italia, suficient de informat, şi suficient de canadian, cât să nu spună că l-au furat românii. Şi am dat şi o lecţie rapidă de spus bună ziua şi ce faci unui alt coleg, care vrea să-şi uimească prietenul de origine română cu nişte vorbe pe limba lui, şi i-am povestit că nu e nimic de ruşine în conjugarea verbului „a face” la persoana întâi singular. A râs.

Lasă un răspuns

