Diverse

Bag seama că peste tot în lume statele sunt hapsâne. Mai nou, cine cere rezidenţă canadiană trebuie să dea şi testul de engleză, care costă 300 de dolari, indiferent că aplicantul vine din State sau UK. Sau Australia ori Jamaica. Cine le dă pontul şi ălora de la Palatul Victoria să-i oblige pe moldovenii care cer cetăţenie să dea test de română, ca să mai crească un pic încasările la buget şi să nu-i mai taie pensia lui tata?

Dar să nu alunec unde nu-mi place, că dacă mă stârnesc, cine mă mai opreşte? Nu-i nimic, pun ToneCheck-ul la treabă şi degrabă se duce toată supărarea din scriitură. Care, apropos, că mi-am făcut şi eu testul, e ca a lui Stephanie Meyer, doamna care a scris seria Twilight, pe care n-am citit-o, nici filmele nu le-am văzut şi nici nu-mi propun, că nu cred că merită nişte ore din viaţa mea. Eu doar m-am întrebat: dacă scriu ca ea şi mă trezesc la răsărit, o să visez un apus care să mă facă milionară?

Dar ziceam de ToneCheck, parcă. Da, e un progrămel care transformă emailurile din furioase în prietenoase, cu condiţia să fie în engleză. Iarăşi sar, o să-mi fac testul de scriitură cu un text în româneşte, uite, chiar postul ăsta, să văd ce iese. Revin la sfârşit. Bun, deci ToneCheckul ştie să identifice emoţii bune şi emoţii rele în texte, iar pe cele rele, adică ură, furie, de-astea, le transformă, le îmblânzeşte. Are bunul simţ să-l întrebe, totuşi, pe autor dacă vrea să facă schimbarea înainte să dea send, nu acţionează aşa, din oficiu.

Şi-acum întrebarea cheie: în ce ţară a lumii a fost făcut soft-ul ăsta care ne face emailurile atât de politicoase? Cine ştie, câştigă!

PS:  Ha, ha! În romaneşte, scriu ca Shakespeare! Uite dovada:

I write like
William Shakespeare

I Write Like by Mémoires, Mac journal software. Analyze your writing!

Lasă un răspuns

