Canadienii şi meteo-imunitatea

Un sondaj ad-hoc printre colegi, la birou, mi-a arătat că aproximativ 0% sunt deranjaţi de ceea ce eu numesc caniculă, iar ei pur şi simplu vară. Ca să înţelegeţi, ia uitaţi un print screen, cu temperatura de la 7 seara. Click ca să vedeţi mai bine ce scrie în dreptul lui „feels like”.

Asta adaugă încă o linie la lista mea de observaţii despre canadieni: sunt meteo-imuni. Suportă fără probleme atât căldurile cele mai nesuferite, cât şi gerurile cele mai crâncene.

Vara nu e vară dacă nu sunt 40 de grade. Viaţa lor continuă neperturbată – e drept, e şi greu să-i perturbe ceva – chiar dacă pe mine mă arde aerul chiar şi la umbră. Îşi scot bebeluşii la plimbare, îşi fac programul zilnic de jogging, ies la grătar, câtă vreme nu li se spune la televizor că e de rău şi e mai bine să stea în casă. Asta se întâmplă cam de la 35 de grade în sus, care se simt cam ca 45-48, asociate cu un nivel de poluare mare, care oricum e sub jumătate din ce ştiam eu la Bucureşti că se cheamă poluare. Anul trecut, după standardele colegilor mei, au fost cam trei zile de vară, cu peste 30 de grade. În rest, 25-27, adică perfect, dacă mă întrebaţi pe mine.

După aceeaşi logică, iarna nu e iarnă fără două luni de minus 30 de grade şi zăpezi de un metru. Minus 30 plus efectul vântului şi-al umezelii înseamnă cel puţin 10 grade mai puţin. Am prins, la Ottawa, o zi cu minus 29 de grade, care se simteau ca minus 40. Brr! Am simţit că-mi îngheaţă instant nasul şi cei 6 cm pătraţi de piele din jurul lui care rămăseseră neacoperiţi. Colegii mei au râs când le-am povestit. Mi-au dat 5 ani să mă călesc şi să ajung şi eu să port haina de iarnă peste o bluză lejeră şi să-mi fie cald. Aş pune pariu că nici în 50 n-o să pot umbla ca ei, cu haina descheiată pe viscol, dar n-am cu cine.

Deocamdată, la 40 de grade, eu umblu cu şalul în geantă, să-l pun pe umeri la birou şi sunt pregătită să zâmbesc amabil oricui mă mai întreabă dacă mi-e frig. Când mie îmi vine, de fapt, să urlu „da, mă congelez, sunt 15 grade aici!”.

Later Edit: De la alea 15 grade de la mine de la birou şi din mai toate birourile din oraş cred că s-a tras pana de curent de aseară, din centrul şi vestul oraşului, care i-a deranjat programul până şi reginei, pe lângă faptul că a ţinut în lifturi nişte mii de oameni şi alte zeci de mii pe străzi, în imposibilitatea să ia metroul ori tramvaiul. Eu am avut noroc, pana n-a ajuns până la mine.

Lasă un răspuns

