G20: Un summit despre nimic

Am scăpat întreagă până la urmă, în caz că aveaţi vreo nelinişte. Ca să lămuresc nişte nelămuriri: rezervistă fiind, am voluntarizat la oaste în ultimele trei zile. În cazarma asta mi-am petrecut zilele. Şi mi-a plăcut.

Privire de ansamblu cu soldaţii soldăţind, în prima poză. Comandantul suprem vorbind  de pe ecran, în a doua. Înapoi în timp cu 4 ore, soldaţi în pauza de meci, în pavilionul cu bere şi vin gratis. Viaţă de soldat!

Altfel, ziua de dumincă a fost mult mai liniştită decât cea de sâmbătă. Poliţia şi-a învăţat lecţia şi a înăbuşit din start protestele. Ba chiar, pe seară, a înconjurat un grup de oameni nevinovaţi, cam 200 de gură-cască (ce căutau acolo???), nişte protestatari paşnici, nu de-ăia îmbrăcaţi în negru, plus nişte ziarişi. I-au ţinut aşa, înconjuraţi, vreo 5 ore, la 18 grade, sub o ploaie torenţială. Atât de torenţială încât a oprit circulaţia pe două şosele mari, a inundat o staţie de metrou şi a suspendat traficul aerian pentru o oră, tocmai când să plece avioanele prezidenţiale spre hangarele lor. Deci oamenii ăia au stat ca găştele, fără să ştie nimic, ce-au făcut, de ce nu pot pleca. La un moment dat, câţiva s-au oferit voluntari la arestare. Au zis că măcar în arest nu-i plouă. Bine că spitalele nu costă în ţara asta, prezic că jumătate vor face pneumonie. Mi-e milă de poliţişti, zău. Ei doar au urmat ordinele date de şefii lor, din birou.

Cât despre summit, cum ziceam, a fost despre nimic. Adică ne întâlnim, mâncăm, bem, dăm mâna, facem poze, cheltuim bani şi la urmă semnăm un document care spune că facem ce ne duce capul. Păi nu puteam să stăm acasă să facem ce ne duce capul? Poze de familie se fac şi-n Photoshop.

Mai am de scris despre asta. Lucruri de râs şi lucruri serioase. Revin.

Lasă un răspuns

